information för utställare

Förbered dig

Generell info

Tisdag 26 maj 2020 08:00-20:00 

Torsdag 28 maj 2020  16.15 – 22.00  

Onsdag 27 maj 09.00 – 17.00

Torsdag 28 maj 09.00 – 16.00

Registrera monterpersonal

Ni registrerar er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:
 
  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Hör av dig till victoria.ahlberg@easyfairs.com om du behöver ett nytt login.
  2. Klicka på ”Hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken ”Förbered din monter”.
  4. Klicka på ”Registrera din personal” under avsnittet ”Monterpersonal”.
  5. Klicka på ”Registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på ”Next”.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.
  10. Ta med utställarkortet till mässan eller ha det redo i mobilen för en snabbare och smidigare entré.

Kan man föreläsa?

Det finns möjligheter att föreläsa på mässan. Kontakta Lina Lund för upplägg, ämne och scen ni är intresserade av. 

Lina Lund
lina.lund@easyfairs.com
0704 34 45 40

Lär känna din branch på plats

Vad är Smart Badge?

Som utställare får du under inflyttningen en läsare att sätta i montern. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin Smart Badge samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Om du har ett GoLeads eller GoPlus får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert My Easyfairs efter att mässan stängt.

Vad är Visit connect?

Samla in kontaktuppgifter! För dig med GoLeads och GoPlus.

Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna som besöker din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras Smart Badge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg. Följ därefter de sju punkterna i mailet för att aktivera licensen.

När din telefon är aktiverad kan du scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Vi ser till att du syns

Vad säger branschen?

"Det finns ett stort behov av fler mötesplatser i branschen"

Läs hela citatet här
”Det finns ett stort behov av fler mötesplatser i branschen, det finns ett intresse för det eftersom branschen bara växer och blir allt mer uppmärksammad inom både offentlig och privat sektor” – Amanda Ames

"Vi är väldigt positiva"

Läs hela citatet här
”Det vore bra med en mässa här i Göteborg för belysning. Datumet efter Light & Buildning är väldigt bra då man kan visa upp nyheterna som visa upp där. Gillar idén med att ha olika områden för belysningen såsom hembelysning, offentlig belysning och teknisk belysning. Vi var väldigt positiva efter Elmässan i Stockholm” - Linda Carlén Strihl

Hur marknadsför Easyfairs mässan?

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke. Vi lägger gärna upp era gästartiklar, nyheter och aktiviteter på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Vi arbetar bland annat med:

  • Samarbetar med branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Telemarketing
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta anne.bertelsen@easyfairs.com

 

Marknadsföring tillsammans

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och sprida ordet om Fastighetsmässan i era kanaler och nätverk.

  • Bjud in era kunder och nätverk.
  • Sprid er medverkan på sociala medier och glöm inte använda #lightochdesign
  • Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad. Maila det till anne.bertelsen@easyfairs.com
Scroll to Top